Repareren stoelveren en frame
Tijdsduur: Ongeveer 2 uur werk.
Benodigdheden: Kruisschroevendraaier, platte schroevendraaier, fittingschroevendraaier, waterpomptang, kniptang, ratelset met dop 12,14,16,17 ongeveer, trekbandjes, uitgewoonde stoel, tape, stoelveren, schuimrubber, lasapparaat.
1) De stoel zit met 3 bouten en 1 moer vast.
2) Pas op met de stoel eruit tillen, dat je niet je deursponning beschadigd, tape desnoods het e.e.a. af.
3) Aan linkerzijde van de stoel: Stiftje met fittingschroevendraaier uit dopje in linker bekledingkap verwijderen. 2x Kruisschroef uit kapje verwijderen. Kapje weghalen. Hieronder 2x bout, deze verwijderen.
4) Bout aan rechterzijde stoel verwijderen. (16 0f 17). Leuning van zitting los nemen.
5) Stoelrails/geleiding verwijderen, 4 x bout, maat 14. Stoelverstelling gebruiken om bij de bouten te komen.
6) rode slangetje van luchtpompje (zit alleen onder bestuurdersstoel) los maken!!!
7) Alle krammetjes en ijzertjes en trekbandjes losmaken/verwijderen. Dan Stoelbekleding eraf nemen en daarna schuimrubber verwijderen. Kokoshaar weghalen (NIET WEGGOOIEN, dit voorkomt snelle slijtage van het schuimrubber).
GEBROKEN VEREN:
GESCHEURD FRAME:
SCHEUREN LASSEN:
INGESLETEN SCHUIMRUBBER:
8) gebroken veren verwijderen.
9) Donor veren monteren en vastzetten met trekbandjes. Kokoshaar monteren, schuimrubber monteren en op doorgesleten plekken wat extra donor schuim plaatsen. Stoelbekleding erover heen trekken en vastzetten met trekbandjes (de ijzertjes aan de stoelbekleding ook door het schuim vast maken aan de veren, dan valt de bekleding weer mooi in model, beetje prutsen maar mooier eindresultaat). Ook goed het luchtzakje (onder het kokoshaar) vastzetten aan de veren!!!
10) Montage in omgekeerde volgorde. Let bij het monteren erop dat de palletjes in de gaten komen naast de boutgaten, is voor hoogteverstelling stoel. En vergeet niet alle trekband einden eraf te knippen.
HOOGTEVERSTELLING: